בפני מי התנצל הפרשן אבי בלום במהדורה המרכזית? • האזינו

    אסתי פלד No Comments on בפני מי התנצל הפרשן אבי בלום במהדורה המרכזית? • האזינו

    הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום שוחחו על המהלכים הפוליטיים של ראש הממשלה לפיד: ההסכם עם לבנון, העתירה נגד ערוץ 14 ("גול עצמי מפואר"), ובמה לפיד דומה לנתניהו? | וגם: בקשת הסליחה של אבי בלום

    15:00
    12.05.24
    מנחם טוקר No Comments on "למה אתם מסיעים שב"חים": בעלי האמבולנס התקשו לענות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צמד הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום שוחחו הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על המהלכים הפוליטיים של ראש הממשלה לפיד.

    בפתח השיחה התייחס ריבלין להסכם עם לבנון: "לפיד יודע לתזמן דברים. הוא יכול היה להגיע לאותו הסדר כבר לפני חודש, אבל הוא תזמן את זה כדי להציג הישג מדיני לפני הבחירות. הוא פונה למצביעי העבודה ומרצ. זה גם ההסבר לעתירה נגד ערוץ 14. הפנייה למצביעי גנץ, העבודה ומרצ ולכן ההתקפות של נתניהו לא משנות לו. נתניהו מצידו רוצה לשמר את הבייס".

    אבי בלום: "אני חושב שהוא אכן תזמן את זה אבל הישראלים לא אוהבים לצאת פראיירים ונתניהו מנצל את זה ורותם גם את דיוויד פרידמן. אם הוא יצליח להכניס את הנרטיב הזה יצא שכרו של לפיד בהפסדו שיצא כמי שמנהל את זה בחובבנות".

    ריבלין התייחס להבטחה של נתניהו שלא להכיר בהסכם, הזכיר כי נתניהו כבר הפר הבטחה כזו בעבר ואמר: "קשה מאוד לא לקיים הסכמים בינלאומיים".

    לאחר מכן, ביקש בלום להתנצל בפני חברי הכנסת החרדים, ערב יום הכיפורים: "הייתי מבקש סליחה מחברי הכנסת החרדים שלא נתנו להם צ'אנס כשהחרימו את הוועדות, ואף אחד מאיתנו לא האמין שבערב יום כיפור הזה כבר נהיה על סיפה של מערכת בחירות אחרי ריסוק הממשלה הזו. מתברר שהם צדקו ועל כך אני מבקש את סליחתם".

    בהמשך התייחס ריבלין לעתירה נגד ערוץ 14: "זה גול עצמי מפואר של לפיד. קודם כל ברור שהעתירה הזו לא תתקבל. זה גיבש את הימין וגרם לו להבין מה יקרה אם לפיד יהיה ראש ממשלה קבוע. לפיד 'לא רואה בעיניים' כלום, רק את שתיית מצביעי העבודה, גנץ ומרצ. הוא מבין שהולכים לתיקו והוא רוצה להמשיך להיות ראש ממשלת מעבר. הוא הולך על מהלך חסר כל טעם ואנטי דמוקרטי. הוא די דומה לנתניהו בעניין הזה".

    אבי בלום התייחס לריאיון של לפיד אצל ישי כהן בכיכר השבת: "רואים שלפיד ביותר מידי דברים משחרר סיסמאות ולא מונח בפרטים".

    ריבלין: "הוא יודע את הפרטים אבל הוא קלט שהמון העם זוכר בעיקר סיסמאות".



    0 תגובות